27 maart 2010

WIJK C, FAMILIE VAN DEN BRINK

4 generaties van den Brinken hebben een connectie met Wijk C.

Op diverse aktes ben ik straatnamen tegen gekomen waar onze voorouder zijn geboren en overleden.
Hieruit bleek dat 3 generaties in wijk C zijn geboren en dat er 3 generaties zijn overleden.

Het is begonnen met Albertus van den Brink (Geb.1833).
Hij is in wijk B geboren en is uiteindelijk verhuist naar wijk C waar hij in 1907 overlijd, hij woonde toen aan de Oranjestraat.
Zijn zoon Anthonius heeft 36 jaar aan de oranjestraat nr 82 gewoond, zijn zoon Petrus heeft aan de Achterstraat en de Lange hamstraat gewoond.
De zoon van Petrus, Brand is ook geboren in wijk C maar is op een gegeven moment in een andere wijk in Utrecht gaan wonen.



Er is een museum in wijk C over deze oude wijk. Ze hebben daar een heel groot archief met foto’s, oude kranten, plattegronden etc...
In het archief van dit museum heb ik ook oude foto’s gevonden van verre familie leden (zie foto album Brink algemeen).
Ook heb ik daar een boekje gekocht met allerlei verhalen van mensen die zijn opgegroeid in Wijk C in de jaren 20, 30, 40 vorige eeuw.
Er staan meerder interviews in dat boekje waarvan twee met een van den Brink.
1 is een volle neef en de ander is een achternicht van mijn opa (Brand).

Door het lezen van de verhalen krijg je een beetje een beeld hoe mijn opa en mijn overgrootouders leefde in die tijd.
Zou je die 2 interviews ook willen lezen, laat het me dan weten.

Ik ga zeker nog een keer naar het archief, op zoek naar nog meer foto’s van onze oude familie..

Groetjes Mellanie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten